Advies voor werkgevers

Hoe je met een gerust hart je werknemer
naar de WIA-keuring stuurt

Er hangt veel af van de WIA-keuring. Maar je medewerker hoeft het niet alleen te doen. 
Ik ga graag mee: iemand naast je medewerker met ervaring en verstand van zaken.

Binnenkort is de WIA-keuring

Niet lang geleden is de WIA uitkering aangevraagd.

Binnenkort volgen enkele WIA-gesprekken.

Na een kleine 2 jaar (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid gaat de  verzekeringsarts van het UWV zich over het dossier buigen.

En daarna misschien nog een arbeidsdeskundige.

Ze gaan beslissen over de financiële toekomst.

Niet alleen van die van de medewerker, ook voor jou hangt hier veel van af.

Je medewerker maakt zich zorgen….

Want je medewerker ziet op tegen de keuring.

Wat wordt er allemaal verwacht tijdens de WIA-gesprekken?

Worden de klachten wel serieus genomen?

Vind UWV ook dat er alles aan is gedaan om te re-integreren?

Je hoort zoveel negatieve verhalen, straks overkomt jouw medewerker hetzelfde.

Je wilt je medewerker niet aan zijn/haar lot overlaten, maar zelf heb je de kennis niet.

Je wilt dat iemand….

  • jouw medewerker en jou van tevoren goed informeert wat je te wachten staat
  • je medewerker op professionele wijze ondersteunt bij de WIA-gesprekken
  • persoonlijk meegaat naar de gesprekken met de verzekeringsarts en arbeidsdeskundige
  • je na de keuring helpt met het uitleggen van de brieven die je ontvangt van UWV
  • namens jou kan optreden als je het niet eens bent met de beslissing

WIA-gesprekkenEens met bovenstaande opsomming?

Dan help ik jullie graag. Als arbeidsdeskundige heb ik ruim 15 jaar ervaring in uiteenlopende casussen met het UWV en kan ik jou en je medewerker als geen ander terzijde staan in dit traject. Uiteraard volledig volgens de geldende privacy richtlijnen.

Neem geheel vrijblijvend contact op via onderstaand formulier om het dossier te bespreken.

Wanneer is de WIA-keuring?

1 + 3 = ?