Coach voor de HR medewerker

Je voert eigen regie over de zieke medewerkers. Dat is verstandig, want niemand anders kent de medewerkers beter dan degene die verantwoordelijk is voor personeelszaken. Maar omdat je – gelukkig – niet veel te maken hebt met ziekte, kan het voorkomen dat je ineens wordt geconfronteerd met alle wet- en regelgeving die met een ziekmelding gepaard gaan.

Het casemanagement voeren over zieke medewerkers is niet heel moeilijk, tenminste… als je weet wat er moet gebeuren. Uitbesteden van deze werkzaamheden kan aardig in de papieren gaan lopen. Bij complexe en ingewikkelde dossiers kom je er achter dat jullie de nodige expertise en kennis missen. Deze expertise kan makkelijk worden bijgespijkerd want wat is nu prettiger dan bij eigen regie ook écht de regie in eigen handen te houden?

Kies daarom voor de Coach voor de HR medewerker:

  • Je krijgt ondersteuning voor de HR medewerker of interne casemanager voor het op de juiste wijze uitvoeren van alle re-integratie inspanningen volgens de Wet verbetering Poortwachter.
  • Check van het verzuimprotocol en conflictprotocol in uw organisatie.
  • Format voor het voeren van een “ziek meld gesprek”; zo voer je een gesprek waarbij je het maximale aan informatie krijgt maar toch de privacy regels niet schendt.
  • Vraagstelling aan de bedrijfsarts; de 7 standaard vragen die aan de bedrijfsarts gesteld moeten worden om een rapportage te krijgen waar je ook écht iets aan hebt.
  • Hoe voer je een frequent verzuim gesprek; start – opvolging – nazorg.
  • Vraagbaak voor het vullen van de wettelijke formulieren zoals o.a. Plan van Aanpak, Bijstelling Plan van Aanpak, WAZO aanvraag, Eerstejaarsevaluatie.
  • Je krijgt advies over het inzetten van interventies en trajecten, zoals bv. inzet van mediation, bedrijfsmaatschappelijk werk of 2 spoor.

Praktische, direct toepasbare begeleiding waarmee je (HR medewerker) direct verder kan in vastgelopen dossiers.

Even sparren? Bel mij gerust: 

06 – 11 06 38 31

In een klankbordgesprek van 10 minuten wordt snel duidelijk wat je kunt doen, en of ik je kan helpen

Klik hier als je liever gebeld wilt worden

Dit zeggen klanten:

‘Eigenlijk wisten we te weinig van alle wet- en regelgeving omtrent verzuim. Door ondersteuning van Nicoline kunnen we het steeds meer zelf. Uiteindelijk besparen we aanzienlijk op de kosten!’

Cas

‘Het is heel handig een vraagbaak te hebben als je het niet meer weet. Nicoline heeft altijd binnen een dag antwoord waar ik mee verder kan.’

Marja

‘Soms wil ik weleens te snel, dan word ik direct terug gefloten door Nicoline. Ze helpt, maar wil je vooral leren hoe je het zelf op moet lossen.’

Wout

‘In het begin vond ik het onzinnig, die ondersteuning. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er tot nu toe heel veel aan heb gehad en nog hoop te hebben. Nicoline neemt de zaken niet uit handen maar zorgt ervoor dat eigen regie ook echt eigen regie blijft.’ 

Carlijn

‘Nicoline heeft me zoveel handige tips gegeven, ook haar kennis van zaken is enorm. Het is prettig te weten dat ik op iemand terug kan vallen met vragen als ik er niet meer uitkom.’

Gerda

Soms baal ik er flink van dat we weer een zieke medewerker hebben. Nicoline laat me inzien dat ik verder moet kijken dan mijn neus lang is.’

Peter

Mijn dossiers zijn nu helemaal op orde, dankzij hulp van Nicoline. Ik maak me nu geen zorgen meer en kan me weer richten op wat ik echt leuk vind: ondernemen.’ 

Marco

‘ Door de wet op de privacy mag je echt helemaal niets meer weten. Met de vragen die Nicoline me heeft aangereikt en het voeren van ziekmeld gesprekken, kom ik nu veel meer te weten dan ik eigenlijk wil.’ 

Julia

Door het inzetten van een mediator heb ik enorm veel juridische kosten uitgespaard. Een kleine berekening laat zien dat ik niet in honderden maar in duizenden euro’s moet denken’ 

Paul

‘ Wij hadden helemaal geen verzuimprotocol, het personeel kon eigenlijk doen en laten wat ze wilden. Het was even wennen voor het personeel, maar die duidelijkheid vindt iedereen nu prettig.’ 

Lieneke

Ik heb echt nooit stilgestaan bij de vraagstelling aan de bedrijfsarts, terwijl die juist heel erg belangrijk is. Sinds ik de 7 vragen van Nicoline heb ontvangen, krijg ik duidelijke rapportages van de bedrijfsarts terug. En krijg ik ze niet? Dan kan ik altijd refereren aan mijn vraagstelling en alsnog een antwoord verlangen.’ 

Hans

Wij hadden een aantal medewerkers die veel verzuimden. Daar deden wij niks mee, we waren al lang blij dat ze er weer waren. tegenwoordig voeren we een gesprek als iemand meer dan 3 x per half jaar ziek is. Het levert ons veel inzicht op, we kunnen helpen als het nodig is en hebben uiteindelijk minder verzuim.’ 

Patricia

Bij een medewerker die uit was gevallen door privé problemen, hebben wij op aanraden van Nicoline bedrijfsmaatschappelijk werk ingezet. Hierdoor kreeg de medewerker goede handvatten om met zijn situatie om te gaan en hij was redelijk snel weer terug op de werkvloer.’ 

Sandra

Pesten op de werkvloer kwam bij ons niet voor dacht ik…. Helaas bleek niets minder waar. Door hulp van Nicoline hebben we een goede oplossing gevonden en heb ik geen goede krachten hoeven ontslaan.’ 

Han

Ons verzuimprotocol was zo minimaal, er zaten allemaal hiaten in. Nicoline heeft het onder de loep genomen en aangepast. Nu is er duidelijkheid voor iedereen.’

Barend