Hoe de uitslag van de WIA keuring precies uitkomt
zoals verwacht zodat je niet teveel betaalt

Na 104 weken arbeidsongeschiktheid vindt de WIA-keuring plaats.

Een verzekeringsarts en arbeidsdeskundige beslissen over de financiële toekomst.

Jouw invloed is minimaal in wat de deskundigen oordelen.

Terwijl de uitkomst je soms volledig verrast.

Kosten van een WIA-uitkering.

Als Eigen Risico Drager (ERD) betaal je 10 jaar lang de uitkering van deze medewerker én je bent 10 jaar lang verantwoordelijk voor de re-integratie.

Een behoorlijke kostenpost.

Maar ook als je geen ERD bent, betaal je een veel hogere premie.

In sommige gevallen loopt het op tot wel € 350.000,- in 10 jaar!

Kan dat nou niet anders?

Laat je medewerker begeleiden

Die WIA keuring is een moment opname.

Je medewerker is gespannen en angstig. Wat valt er te verwachten? Worden de klachten serieus genomen?

Alle negatieve verhalen over UWV helpen ook niet mee.

Bij de arbeidsdeskundige gespreksbegeleiding bereid ik jou en de medewerker voor op de gesprekken.

Ik ondersteun door mee te gaan als objectieve persoon die checkt of alles wel verloopt zoals het hoort.

En ik neem de beschikking secuur onder de loep en onderzoek deze op bezwaarmogelijkheden.

Recht doen aan de situatie

Allereerst krijgt je medewerker een gevoel van rust doordat hij/zij er niet alleen voor staat.

Ik ben onopvallend aanwezig maar vul aan en vraag door als dat nodig is.

Zodat alle facetten aan bod komen en zodat het proces op een juiste manier verloopt.

De uiteindelijke beschikking wordt uitgeplozen zodat er geen onterechte claim ontstaat.

Bezwaar en beroep voeren als dat nodig is.

Net zolang tot er recht wordt gedaan aan de situatie.

Wil je een uitkomst die voldoet aan je verwachting?

Vul dan onderstaande velden in.

Uiteraard vrijblijvend.

Dan neem ik contact met je op en bespreken we waar je tegen aan loopt.

8 + 0 = ?

Wat anderen over mij zeggen:

*Vanwege de privacy richtlijnen is het niet mogelijk namen te noemen van personen die onder mijn begeleiding vallen

“De verzekeraar had alle uitleg gegeven en daardoor hadden we alle vertrouwen in de begeleiding. Uiteindelijk was de begeleiding zeer professioneel en tegelijkertijd heel vertrouwd en informeel. De inhoudelijke aanpak was super en deze heeft in de voorbereiding naar het gesprek met het UWV zeer geholpen.”

“Het was een goed gesprek dinsdag de 30e en de arts was top! Waren er meer zoals hem. De voorbereiding heeft ons heel erg geholpen. Zeer dankbaar zijn we dat je de tijd en ruimte nam om ook aanwezig te zijn bij het gesprek. Hebben wij beiden heel erg gewaardeerd. Als wij het niet meer wisten, dan had jij een goede vraag of opmerking.”

“Wij hadden totaal geen verwachtingen van dit traject, het kwam voor ons uit de lucht vallen. Onze ervaring tot nu toe is dat je een empathisch  persoon bent die het voor ons opneemt tegen een overheidsinstantie. Waar wij de energie er kunde niet voor hebben en ons er bij neer gelegd , heb jij je tanden erin gezet en ga je ervoor.”

Over Nicoline

wia-keuring bezwaar

Ultrakorte bio:

Van 1971

2006: start bij een kleine arbodienst

2013: start eigen bedrijf, opdrachtgevers:  o.a. Keerpunt, de Goudse Verzekeringen en Aegon Schadeverzekeringen

2014: Arbeidsmediator

2019: Register Arbeidsdeskundige

Door de jaren heen heb ik duizenden dossiers gezien en beoordeeld.

Vaak vol verbazing over de uitkomst. Werd hier werkelijk recht gedaan aan de situatie?

Voor opdrachtgevers heb ik legio aan herbeoordelingen aangevraagd waar een heel andere uitkomst uit kwam.

Met als absoluut hoogtepunt een besparing van € 21 miljoen in 1 jaar.

Kan dat niet anders?

Regelmatig heb ik mij afgevraagd: kan dit niet anders?

Is het niet beter om een medewerker voor te bereiden op wat komt?

Zodat ze weten wat ze kunnen verwachten en niet verrast worden op de dag zelf.

Die toch al spannend genoeg is. Van daaruit is mijn dienstverlening onstaan.

Voorbereiden en begeleiden van medewerkers bij een WIA (her)keuring.

Zodat ze er niet alleen voor staan.

En ze iemand bij zich hebben die toeziet op een juist verloop van de keuring.

Waardoor er recht wordt gedaan aan de situatie.

Hulp bij bezwaar

Wat me ook zo opviel was dat vrijwel niks met de beslissingen werd gedaan door de werkgever.

Ze accepteerden de beslissing, want: “UWV zal het wel weten en het juiste doen….”

Maar bij UWV werken ook mensen. En die mensen maken ook fouten.

En daar is de werkgever de dupe van.

Werkgevers weten weinig van bezwaar voeren tegen UWV. Begrijpelijk! Zij houden zich bezig met ondernemen.

Daardoor laten ze ook geld liggen, veel geld… Dat moet toch pijn doen.

Daarom: laat mij het uitzoeken als je er zelf niet uitkomt.

En als ik je case aan neem: No cure, no pay. Gegarandeerd!

Kennismaken? Leuk!

Vul onderstaande velden dan geheel vrijblijvend in.

Bespreken we de mogelijkheden.

Waar kan ik je mee helpen?

2 + 0 = ?