Het spijt mij meer dan ik zeggen kan.
Vanmorgen had ik een artikel gepost over een fout die ik had gemaakt, maar… dat bleek niet te kloppen.
En als er iets is waar niemand iets aan heeft, dan is het verkeerde informatie.
Dat had ik in de betreffende post ook al benoemd.
Niet wetend dat ik de verwarring alleen maar groter maakte. Daar baal ik van.
In ieder geval heb ik het artikel offline gehaald.
Gelukkig zijn er mensen zoals Natascha Schenk en Selwyn Donia.
Beiden jurist, waar ik dat niet ben.
Hun vragen maakten duidelijk dat ik de wetsartikelen verkeerd had geïnterpreteerd.
Duidelijk geval van: schoenmaker, blijf bij je leest.
Ik maak ook fouten.
Het enige wat ik dan kan doen, is ze rechtzetten.
Wat is dan de juiste informatie?
Als je van 80-100% naar minder dan 35% gaat, zijn er twee mogelijkheden.
– Ga je tijdens de loongerelateerde uitkering van 80-100% naar minder dan 35%? Dan stopt de WIA uitkering na afloop van de loongerelateerde uitkering.
– Zit je al in de loonaanvullingsuitkering en gaat het arbeidsongeschiktheidspercentage van 80-100% naar minder dan 35%? Dan stopt de WIA uitkering na 2 maanden.



